Дъжд и 100 000 души публика чакат Мартин Чой в Льо Ман

Мартин Чой
Мартин Чой

При тежки атмосферни условия и пред препълнени трибуни се очаква да кара Мартин Чой в състезанието „24-те часа на Льо Ман”, първи кръг кръг от Световния ендюрънс шампионат по мотоциклетизъм. Софиянецът е първият български пилот, който ще участва както в легендарната надпревара във Франция, така и в следващите кръгове. Стартът на пистата край Льо Ман е утре, в 15 ч местно време.

Чой кара за тима на BMW Motorrad CSEU, който е един от двата заводски отбора на BMW за този шампионат, заедно с Penz13.com – BMW Motorrad Team. В останалите стартове – шампионатите на България, Европа и Източна Европа, Мартин се състезава за ЕKO Racing BMW Motorrad Bulgarian Team.

В днешната квалификация Мартин и съотборниците му Реш (Ав) и Прошеник (Слвн) дадоха 13-то време. То беше оценено като успешно, предвид тактиката и задачите, поставени от ръководството на тима. BMW Motorrad CSEU и спечелилият квалификацията Penz13.com – BMW Motorrad Team работят под обща стратегия.

Ето какво разказа Чой след битката за стартова позиция: „И двата тима се представиха чудесно. Разликата в класиранията е най-вече заради типа гуми, с които карахме. Ние бяхме с гуми, които ще се ползват по време на състезанието, а колегите ни – с квалификационни. Основната идея на шефовете е да имат отбор, който прави бързи обиколки и влиза по-често за смяна на гуми, и отбор, който върви с по бавни времена, но по-сигурно. Организацията е на суперпрофесионално равнище. Има няколко листа с инструкции, какво трябва да се прави при определени ситуации. Непрекъснато има брифинги и съвещания, по време на които се изчистват тактиките и стратегиите. Всичко, освен техническите неща, е подчинено на строга предварителна програма. Отборите дори се храним под час, като за пилотите има специален хранителен режим. Екипът на BMW Motorrad CSEU е от 12 човека. Никой не спира и за секунда, като роботи са. Тийм мениджърът постоянно дава заповеди по слушалките и всички „хвърчат”. Има локална метерологична станция, която е разположена в питлейн будката и прогнозата за времето се следи непрекъснато. Информацията към пилотите се подава на електронно табло. Впрочем, времето е отвратително. По време на първата квалификация в четвъртък валя градушка, сутрин е около 2-3 градуса, през деня – около 9-10. Пистата е почти винаги влажна. Бих казал, че условията са брутални”.

Прогнозите са за дъжд по време на първите 6 часа от състезанието и за температури около нулата през нощта.

По информация на организаторите на трибуните ще присъстват около 100 000 зрители.

Надпреварата ще бъде излъчвана по Eurosport.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.